Heb je een klacht, dan volgt hieronder een kort stappenplan.
- Een klacht is het bezwaar als je het niet eens bent met een besluit van een van de begeleiders van Urtica of als je vindt dat je niet goed of juist bejegend bent. Probeer de klacht eerst te bespreken met degene waar het om gaat en vraag daarbij ondersteuning van iemand indien nodig.
- Lukt dat niet dan kun je de klacht ook bespreken met je persoonlijk begeleider.
- Je kunt de klacht ook direct bespreken met je behandelaar, de orthopedagoog of de directeur.
- Kom je er met hen niet uit, of wil je deze stappen overslaan, dan kun je bemiddeling door de klachtenfunctionaris van Quasir inschakelen.
Je kunt contact met deze klachtenfunctionaris opnemen via:
Contactgegevens Quasir:
- post: Quasir, Klachtenfunctionaris abonnementen, Postbus 1021, 7940 KA Meppel.
- e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. t.a.v. Klachtenbemiddeling
- telefonisch: 06-48445538
- Meer informatie over Quasir te vinden via www.quasir.nl
- Je kunt ook de Cliëntenvertrouwenspersoon direct inschakelen en het gebeuren met haar bespreken.
Indien nodig kan zij je ondersteunen een klacht in te dienen.
Vertrouwenspersoon
VG Christel Brunsveld
Mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Telefoon: 06-30481646
Vertrouwenspersoon GGZ en WMO
Wiena Bakker
Mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Telefoon: 06-53885459
- Wanneer je het niet eens bent met de klachtbehandeling kun je ook het geschil melden bij geschillencommissie stichting Zorggeschil.
De klachtenfunctionaris kan je hierbij helpen.
Via www.zorggeschil.nl/melding kun je bij hen je geschil melden.
Stichting Urtica is voor de Wet Zorg en Dwang, Wet voor de verplichte GGZ, Gehandicaptenzorg, JW en WMO bij deze stichting aangesloten.